torsdag 12. desember 2013

Redesign: Glitter og glam

Jeg er litt vinglepetter om jeg syns glitter er harry/to- much eller stilig. Syns det er liiiitt to-much ihvertfall sånn ellers i året. Men nå til jul syns jeg det er greit å glitre litt !
Med å glitre litt mener jeg noen få glitrende detaljer, tror jeg holder meg unna paljettkjolen for å si det sånn. 
Årets glitrende detalj er blitt henvist til bena, så juleantrekket fra ankelen og ned er klart!
Imelda Marcos hadde nok ledd av det spinkle sko-utvalget mitt, men noe er der jo å ta av. Som disse nesten-ubrukte skoa fra BikBok. Sammen med lim og glitter fikk de seg en real makeover til jul. 
Her gikk vi fra den-vanlige-jenta-i gata til Lady Gaga på 10 minutt! 
To much kanskje?Nja..men det er jo jul! :)
Sammen med en enkel svart kjole vil nok disse skoa gjøre sitt.

Fremgangsmåte:
Mal skoa med lim (jeg brukte vanlig Skole-lim). Ta godt med lim, for endel av den trekker inn når det er semskede sko som disse. 
Dryss over glitteret (legg gjerne en sammenkrøllet avis/pose oppi skoen, så unngår du at skoen blir full av glitter inni også).
La det tørke. Bank av det overflødige glitteret (stå gjerne ute, det drysser endel).
Det vil komme frem noen bare flekker, de kan flikkes på med sølvglitrende neglelakk eller samme fremgangsmåte som før.

Har lurt litt på om jeg skal spraye noe over for at glitteret skal sitte bedre, kanskje hårspray eller spraylim? 

Et annet tips er å bruke glitterspray eller glitter-neglelakk.
Neglelakk blir nok det jeg tyr til ved neste sko-prosjekt. Da skal jeg bare ta hælen og hælkappa, så da trenger man ikke så veldig mye. 

Gøy å kunne ha "nye" sko til jul, uten å brukt en krone på det!
Det er bare å lete i skuffer og skap, alltids noe som kan brukes på nytt!
Ikke alltid det skal så mye til!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...